PES 2016 z bardzo niskimi wymaganiami sprzętowymi - chyba wiemy, co to oznacza
PES 2016 na PC będzie prezentował się gorzej niż na konsolach PlayStation 4 i Xbox One.
Gracze planujący sięgniecie po komputerową odsłonę Pro Evolution Soccer 2016 z pewnością czekali na wymagania sprzętowe gry. Te zostały właśnie ujawnione przez producenta i z jednej strony powinny cieszyć, ale chwila refleksji daje jasno do zrozumienia, że wielu powodów do radości jednak nie ma.
Zaprezentowane przez producenta konfiguracje sugerują, że bawić będą mogli się nawet właściciele leciwych już komputerów. Co więcej, dotyczy to nie tylko rozgrywki na minimalnych, ale także maksymalnych ustawieniach graficznych.
Co to oznacza? W pierwszej chwili na myśl przyjść może świetna optymalizacja, ale w tym przypadku prawda jest nieco inna. Wymagania sprzętowe aż nadto potwierdzają to, o czym producent nieśmiało wspomniał już jakiś czas temu - PES 2016 na PC będzie prezentował się gorzej niż na konsolach PlayStation 4 i Xbox One.
Minimalne wymagania sprzętowe:
- system operacyjny: Windows 8.1 / 8 / 7 / Vista SP2
- procesor: Intel Core 2 Duo 1,8 GHz / AMD Athlon II X2 240
- 1 GB RAM
- karta graficzna: NVIDIA GeForce 7800 / ATI Radeon X1300 / Intel HD Graphics 2000 lub lepsza
- 8 GB wolnego miejsca na dysku twardym
Zalecane wymagania sprzętowe:
- system operacyjny: Windows 8.1 / 8
- procesor: Intel Core i3 530 / AMD Phenom II X4 925
- 2 GB RAM
- karta graficzna: NVIDIA GeForce 7800 / ATI Radeon X1300 / Intel HD Graphics 3000 lub lepsza
- 8 GB wolnego miejsca na dysku twardym
Podobny zabieg zastosowany został także w przypadku zeszłorocznej odsłony serii. Trudno zatem przypuszczać, by, przynajmniej na PC, PES 2016 miało większe szanse w starciu z FIFA 16.
Źródło: dsogaming
Komentarze
70Zepsuli całkowicie dobrą gre
Dlatego w multiplatformach to nie konsole są ograniczeniem, wręcz przeciwnie konsole ciągną zawsze pcty w górę! Gdyby wychodziły same gry na pc wyglądałyby i chodziły właśnie jak PES.
Powod moim zdaniem jest jeden:
- Konami nie stać na przygotowanie trzech równorzędnych wersji gry w rok, więc koncentrują się na dwóch najbardziej dochodowych, a trzecia wersja to prosty port z konsol PS3/x360, gdzie może dodano AA x16 i może podbito rozdzielczośc tekstur.
Ewentualnie po prostu leją na rynek PC. Nie zdziwie się, jesli za rok czy dwa Konami zupełnie nie wyda wersji na PC. Jednak jeśli mają wydać trzeci raz "piętnastkę", to może i lepiej.
A, odniosę się do tych multiplatformowych gier - chyba tylko piłka nożna "wygląda lepiej" na konsolach niż na PC [celowo pomijam Bugmana najnowszego]. Pisze oczywiscie o multiplatformach. A lepiej wygląda przez to co napisałem wyżej - tam się bardziej opłaca po prostu dawać nowinki w mechanice/silniku/grafice, bo rynek większy. FIFA też odwaliła z wersją 10. Że jakoś PCty nie "uciągną Ignite" - wersja 11 pokazała że ciągną je nawet laptopy. PES od 11 siedzi na silniku FOX, który tam dodał '360' degree dribbling' i tak wyciskają z silnika co się da. A póki nie zmienią silnika na "nowszą wersję FOXa" to nadal walka w powietrzu i odbiór piłki będzie do niczego. Na PS/XONE w demie sa już ludzkie kolizje?
Gra wygląda jak jakaś rozmazana, najwyższa rozdzielczość to 1280x720. Grywalnie super, ale co z tego jak ta gra tak wygląda, przez co nie kupie jej ani na PC ani na żadną konsolę, w tym roku dam zarobić EA z kupnem FIFY, tak się nie traktuje graczy, wiem że pierdolenie o małej sprzedaży, ale to tylko w krajach gdzie ludzie mało zarabiają, na wyspach itp ludzie podbijają sprzedaż... Zawiedziony jestem